tisdag 7 september 2010

"Jag visste det. Han visste det. Parfymen visste det."



Jag är ledsen att behöva göra det här, men jag vet ärligt talat inte riktigt vad den är bloggen ska vara till för om inte för att agera förmedlare när Regina Lund skriver en erotisk novell om mynta, sensualism, livet och mynta. Det ska bli trevligt att se den historiska dippen i barnafödandestatistiken runt /april/maj-skiftet 2011. Här är din nya mening med livet, "Möt mig i Essaouira":

Sakta, sakta slog jag upp ögonen. Jag kände doften av mynta komma från glaset te jag inte helt druckit upp kvällen innan.

Som en försmak av det som komma skulle hade jag förberett teet bestående av massor av myntablad, socker och hett vatten i ett vackert marockanskt glas bredvid min säng. Jag hade njutit av den vackra gröna färgen och doften redan kvällen innan och jag hade bara smuttat lite och sen sparat resten att kallna för att jag nu nyvaken skulle kunna njuta av det som frukostdryck. Drycken smekte välgörande och milt min tunga och strupe och myntadoften smög sig in i mina sinnen och väckte min kropp.

Likt en katt sträckte jag på min nakna kropp och rullade några varv i den gigantiska, tomma sängen och lät de vita sidenlakanen smeka sig mot varje fjun på min varma hud. Förväntan. Åtrå. Spänning. Snart. Snart. Jag tog munnen full med myntablad och sög det sista av sockret ur dem och krossade sen bladen mot mina tänder till en hanterbar sörja jag lekfullt njöt av att svälja. Smaken och doften av mynta var minnet av honom. Mynta var hans doft. Doften av kärlek. Snart. Snart. Snart skulle vi ses.

Jag sträckte min hand mot nattduksbordet och kände på brevet. Doftade det. Smekte det med mina händer och lät det passera mellan mina fingrar. Jag la brevet mot mitt bröst och kände hur mitt hjärta bultande gick pappret till mötes. Jag blundade och mindes hans mun. Fyllig och öm hade den nuddat min kropp som om den var helig mark. Hans läppar var som gjorda för att tillfredställa. Snart. Snart. Jag mindes hans vilja, hans doft, hans åtrå och hans händer som likt starka, vackra klätterväxter varsamt växte sig upp längs mina lår. Han växte sig längre och längre uppför mina lår och då han nådde min våta blomma trängde han sig försiktigt längre och längre in i min sanna essens.

Hans fingertoppar var som gjorda för mig. Han klättrade rakt in i mig. Rakt in dit jag var sann och mottaglig. Rakt in i alltings existens och essens. Rakt in. Han var den vackraste, den vackraste av alla ådriga trädstammar i en utrotningshotad djungel i jordens lunga Amazonas och jag var ett tropiskt regn runt hans stolta trädkrona. Han växte in i mig. Rakt in. Han klättrade rakt in. Likt en bergsklättrare som vill bestiga K2 besteg han mig varsamt steg för steg utan att aldrig någonsin trampa fel. Hans kropp var som gjord för att älska. Snart. Snart.

Jag hade bara sovit fyra timmar berusad av att vi snart skulle mötas. Min väska var packad med några underkläder, två klänningar, en tandborste och parfymen Return som doftade av mysk och kanel. Parfymen hade han gett mig en natt i Paris då endast fullmånen klädde oss på en balkong i Montmartre. Parfymen hade varit inslagen i ett mörk rött sidentyg som han sen bundit runt mina ögon så att månen inte skulle blända mig då han gav mig tidlös njutning och fick mig att återvända in i mitt allra innersta. Returnparfymen använde jag bara då jag skulle möta Honom Return. Återvända. Vi återvände alltid till varandra. Jag visste det. Han visste det. Parfymen visste det.

Jag satte mig nu upp på sängkanten och kände längtan rusa genom varje djupt andetag och förväntan skölja över min kropp. Flimrande blixtrar i mitt hjärta. Snart. Snart. Vi hade inte setts på flera år och nu satt jag med hans brev där han kort och koncist skrivit Du saknas mig. Dina spår finns överallt. Dina avtryck överallt i mig. Din doft i mina tankar, på min hud och i mina lakan. Du är mitt universum. Kom och lämna nya spår. Nya avtryck. Möt mig i Essaouira...

Blotta anblicken av hans handstils kurvor fick mina höfter att vilja röra sig i sensuella cirklar, mina bröstvårtor ville omslutas av hans mun, mina läppar ville röra allt som var han och min hud knottrade sig i nya mönster. Möt mig i Essaouira. En betald flygbiljett till Casablanca, bussbiljett till Essaouira, en tid och en plats hade kommit i ett benvitt kuvert dagen efter det första brevet. Möt mig i Essaouira.

Reste mig från sängen och lät mina nakna fötter kyssa marmorgolvet. Inne i badrummet lät jag min kropp glida ner i ett bad jag smyckat med rosenblad. Varenda por i min kropp fick släcka sin törst. Snart. Snart. Han skulle snart få dricka mina safter så som min kropp nu sög i sig det rosa vattnet. Jag slöt ögonen och njöt av vattnet som masserade varje millimeter av min hud. Snart. Snart. Som en ritual tvålade jag in mig, duschade av mig, torkade mig, smorde omsorgsfullt in mig och tog på mina skönaste trosor. De som omslöt mina runda skinkor perfekt och fick dem att känna sig älskade och trygga. Klänning och Return på plats. Jag var redo att resa.

Jag tog brevet med hans vackra handstil och vek det i tre och stoppade in det innanför troskanten, lätt vilande mot mitt venusberg. När taxin körde fram till mig på gatan gjorde vinddraget att min kjol åkte upp och brevet hamnade på sned en smula så jag fick med en obemärkt och snabb gest trycka det hårdare mot mig. Nu satt det på plats och tiden gick fort till flygplatsen och trots att det pep om mig i tullen då jag gick igenom säkerhetskontrollen var det ingen som märkte min hemlighet i trosorna, brevet satt säkert och tryggt på plats. Ingen säkerhetskontroll i världen kunde ha tagit det ifrån mig. Snart. Snart.

Flyget var överfullt och jag blundade och gick in i min egen värld. Jag mindes de gånger jag flugit med honom. Han brukade böja sig över mig i flygstolen och viska i mitt öra. Han gjorde mig upphetsad på mindre än en sekund. Vi kunde älska var som helst. Flygplan hade inte varit något undantag. Snart. Snart.

Jag steg på bussen mot Essaouira som skulle ta mig genom den marockanska öknen. Snart. Snart.

Nu satt jag med min lätt genomskinliga svarta sommarklänning fastklibbad kring mina nakna, förväntansfulla bröst och med mitt brinnande kön i uppror pressat mot bussens skumpande säte. Snart. Snart.

Vinden från fönstret smekte mitt osminkade ansikte. Några sandkorn från Saharas öken kittlade min panna och rufsade runt i mitt hår. Jag mindes hans händer på min svank, genom mitt hår, runt min nacke. Bara tanken på hans beröring fick hela min inre blomma att slå ut i blom och alla safter i min kropp att flöda över. Mitt blod pulserade vilt genom varje kroppsdel och jag fick bita mig i underläppen flera gånger för att inte bli helt vild av upphetsning och hetta där jag satt och mindes honom intensivt på bussen. Sätet var nu fuktigt av längtan. Snart. Snart.

Bussen gjorde en skarp sväng och bromsade så kraftigt att jag kastades åt sidan och ned på golvet. Jag reste mig sakta upp och rättade till klänningen och tittade ut genom fönstret. Essaouira. Jag klev av och satte min väska i sanden. Vinden piskade upp sand på mina bara ben. Snart, snart.

Jag slöt mina ögon, lät hela min kropp slappna av och tog ett långt, djupt andetag. Och så kom den: doften av mynta. Sakta, sakta öppnade jag ögonen. Där. Doften av mynta var hans doft. Doften av kärlek i Essaouira.

31 kommentarer:

PGW sa...

Myntafetischisterna kommer att utropa "Äntligen!".

Anjo sa...

Jag lägger ned mitt skrivande för gott. Det här går inte att överträffa.

Jag är helt förkrossad.

30+ sa...

Hur bär du dig åt för att hitta sådana här guldkorn?

Nu måste jag ta lite på mig själv.

Empa sa...

Saknar ord.

Ron Obvious sa...

Jag läste den högt på finlandssvenska för kollegorna. De är förstummade. Underbart!

30+ sa...

Ron, kan du spela in din inläsning på något audio-medium så jag kan ta del av denna ofattbara tolkning?

Linnéa sa...

Det här.. är det tramsigaste jag läst... i hela mitt lilla liv.

Emanuel sa...

krossade sen bladen mot mina tänder till en hanterbar sörja jag lekfullt njöt av att svälja...

Hampus sa...

enormt stark novell.

"Reste mig från sängen och lät mina nakna fötter kyssa marmorgolvet. Inne i badrummet lät jag min kropp glida ner i ett bad jag smyckat med rosenblad."

Finner inga ord.

S. sa...

Hahaha, vilken jävla dynga! Jag slutade läsa efter detta: "Han växte sig längre och längre uppför mina lår och då han nådde min våta blomma trängde han sig försiktigt längre och längre in i min sanna essens." Våta blomma? Sanna essens? Kom igen! Sen skummade jag resten och det blev ju inte bättre direkt. Herre gud...

dynghögen sa...

När jag läste texten förstod jag alltings ursprung, alltings sanna natur, allting renhet, skönhet och skörhet. Jag läste lustfyllt och innerligt, men mina skinkor kysste hissgolvet oväntat hårt och dörrarna gick upp. Då öppnades mina ögon för allt som fanns där ute, allt det vackra i världen. Blöta blommor, styva stammar och fasta gräskullar. Vi skulle mötas där, förenas över min läsplatta och kyssa väggarna omkring oss, girigt och samtidigt förvånat, liksom blåögt. En glassbils melodi blev till guld i mina öron, en uteliggares doft sjöng psalmer i min näsa, en foppatoffla kittlade mina ögon med fjädrar av ädlaste sort. Jag nös i armvecket och du var där, jag frustade när dörren gick igen på mina fingrar och du var där, jag snubblade i någons knä på väg till toaletten under "Toystory 3" och du var där. Jag låg invirad i din kärleks uppriktiga atmosfär, med händer kupade om min gyllene påse och bara njöt av att det var onsdag.

Ron Obvious sa...

30+: Jag hade kunnat göra det, men ögonblicket är borta nu.

Ann sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ann sa...

Ja, det här var ju innerligt dåligt på många nivåer. Kvinnan borde beläggas med någon form av näringsförbud.
"dynghögen": skrattade så jag grät åt din kommentar. klockren!

Grewdahl sa...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7568857.ab

Regina vill inte berätta för Aftonbladet om den heta novellen är självupplevd men vi som druckit mynta te och ha trosor som får våra skinkor att känna sig älskade och trygga vet ju svaret...

MF sa...

Åh Jonas. Det är fantastiskt. Hon är fantastiskt dålig. Du är fantastisk.

Anonym sa...

Är detta någonting hon har fått utgivet? Hur f-n gick det i så fall till? Människan kan ingenting om språk. Ingenting.

Abbe sa...

ååh, jag är så flytande sensuell. Snart. Snart.

mh sa...

Sträckläste just igenom hela din blogg. Guld. Vore jag rik hade jag betalat dig för kunna strössla pärlor för svin på heltid, på scen. Du är ju uppenbarligen i fel fack.

von Braun sa...

Finns det mer? Finns det mer?!

Jonas sa...

en liten bonus till er/människan: i oktober släpper hon nytt album

A sa...

Jag läste hela i tron att det var en parodi, och nu tänkte jag ösa beröm över dig för att du skriver så bra att du kan skriva riktigt dåligt. Men nu börjar jag förstå att novellen alltså är... på riktigt.

Muppen sa...

Säg att du hittat på detta. Snälla. För allas skull.

Narin sa...

Hakade upp mig på "hanterbar sörja" och kunde liksom inte 'get in the mood' efter det...

pangea sa...

Alla som refererar till fittan som en "blomma" ska ha en käftsmäll. F.ö. är jag så generad och avtänd att jag med glädje återvänder till artikelskrivande med löftet att sluta sväva ut på intörnät innan deadline.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!!! Detta var det roligaste och mest avtändande jag någonsin läst! Tur att man inte ska knulla idag! HAHAHAHAHA!! Tack för skratten!

matsa sa...

Trosor som får rumpan att känna sig älskad och trygg...vart köper man det?

Anonym sa...

Kroppens safter? svett och flytningar? Det finns inget med denna text som är sensuellt. "Som en försmak av det som komma skulle..." Hallå? Frukostdryck, smekte, tunga och strupe, myntadoft, väckte min kropp, sträcker som en katt samtidigt som rullar runt, krossar mot tänder? Det finns inget här, är det ett skoj?

Det går inte att få ihop bilderna i huvudet som hon önskar - det blir fel, en sörja av kalla myntablad blandat med ett gammalt busssäte som blir fuktigt av hennes slem

osv osv osv

Sektion L sa...

ne hej nehej ne-hej...

LisaFW sa...

Herregud! Vi får hoppas att hon håller fingrarna från resten av kryddskåpet .

crooked sa...

"Trosor som får rumpan att känna sig älskad och trygg...vart köper man det?"

Parella?