tisdag 9 december 2014

Lucka 5 – Ett minne

Det lackar mot jul. Den tid på året då Brolle Jr ger ut som allra flest julskivor med Elvis-covers. Och trots detta även den tid på året då många svenskar mår som allra sämst. Vad detta beror på, ja det vet nog bara gudarna.

Själv ser jag i år fram emot mitt firande lite extra. Lagom till julafton får man nämligen, i och med att säsongen tar slut, äntligen avfölja alla deltagare från årets Paradise Hotel på Instagram. Och mycket renare än så vet jag inte om glädje blir.

Kom att tänka på ett ögonblick från mitt liv. Det var några år sedan. Jag jobbade med en tv-gala där Jan Guillou skulle dela ut ett pris tillsammans med Malou Von Sivers (samt Malous lilla chihuahua "Tango Ingerborg").

På genrepet kunde inte Malou komma, vilket ledde till att jag fick rycka in och agera Malou von Sivers. I det här fallet innebar det att gå ut på en stor scen i armkrok med Jan Guillou (klädd i dyr smoking, chihuahua i famnen) och i en mikrofon som ekade ut över tusentals tomma kvadratmeter, referera till mig själv som "Jag, Malou Von Sivers...". Och därefter under några skälvande oklara minuter "smågnabbas" med Jan om att "Jag, Malou Von Sivers..." tyckte att han felbehandlat min hund.

Jag hade inte tänkt på den här händelsen sen den hände. Men vilken present att få skänka till en framtida terapeut. Ett riktigt välmarinerat trauma som jag ska låta hoppa upp som en tutande spiral i en Buttericksburk med nötter.

Ta det lugnt där ute i decemberrusket nu. Och skänk en tanke till de som har det sämre ställt.

Inga kommentarer: